vrijdag 29 november 2013

Haarspeldjes en elastiekjes (die kleine dingetjes die je graag een beetje bij elkaar houd).

Haarspeldjes, elastiekjes, sieraden, ringetjes ... Als je een stel meiden hebt, weet je wel waar ik het over heb :)

Het zijn die kleine dingetjes die je graag een beetje bij elkaar houd.

  • Voor jezelf, om te voorkomen dat je in elke ochtendspits eerst het hele huis moet doorzoeken omdat dochterlief toch perse dat ene knipje in haar haren wil. 
  • Voor dochterlief die, als alles lekker makkelijk en met setjes bijelkaar te vinden is, op haar gemak de haarspeldjes voor die dag kan uitzoeken. 

Dus als ze jou op een dag die onvermijdelijke vraag stelt: "mam, waar is mijn mooiste haarknip gebleven?" dan weet je weer wat je wilde doen: Die haar-spulletjes nu echt een keer leuk en handig opbergen!





  




Het lijkt misschien een kleinigheid waar je je enigszins druk om kunt maken. Maar als de spits daar is en je hebt de haar-spulletjes niet makkelijk bij de hand, kan je dat behoorlijk gaan irriteren. Vooral als je door tijdgebrek het haar van dochterlief dan maar vastbindt met een elastiek waarvan de kleur niet eens bij de kleren past.


  • Je kunt alle knipjes en elastiekjes bewaren in een mandje, of gescheiden in twee mandjes zoals de foto's hierboven.


  • Je kunt ze ook op een bord prikken als setjes bij elkaar of los zoals de afbeelding onder.


Afbeelding: www.welke.nl

welke.nl



Hoe bewaar jij de haar-spulletjes van je dochter(s)?



5 opmerkingen:

  1. Handig en herkenbaar stukje. Ik heb zelf (nog ;)) geen dochters, maar ik herken het juist voor mijzelf. Her en der door het huis liggen er wel elastiekjes of klemmetjes, volgens mij zelfs in de auto! Een goede reminder om mijn haarspulletjes bij elkaar te zoeken en op een vaste plek te leggen in de badkamer. Ik herken het trouwens wel van mijn (schoon)zussen hoor, die hebben zo'n hobbykoffertje (met veel vakjes) waar alle haarspulletjes gesorteerd in zitten. Is ook wel erg handig. De mandjes zo bij jou, lijken mij ook al handig want dan kunnen er eventueel ook borstels in enz. Veel plezier ervan hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goed idee tineke, zelfs voor volwassen is dat een goede tip...ik heb ze ook laatst gesorteert , wat me op het idee brengt voor een label....een plaats voor alles, alles op zijn plaatst...wat denk je van? groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een mandje op de gangkast voor haarspulletjes. Voor mezelf heb ik ze weer apart in de badkamerla.
    Maar nog steeds raken dingen wel eens kwijt... Alles goed (blijven!) terugleggen na elk gebruik, hè :) Dat lukt niet altijd, zeker niet als er meerdere mensen van gebruik maken. Maar we doen ons best.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Wij hadden vroeger als kind een klein Jip en Janneke-koffertje met haarspeldjes e.d. Pas kwam ik het koffertje tegen ergens achterin een badkamerkastje bij mijn ouders. Er zaten nog best leuke elastiekjes in, die ik dus maar mee heb genomen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik voel wel wat voor zo'n bord. Die zou boven mijn dochters bed gehangen kunnen worden en als ze 's avonds als ze naar bed gaat haar knipjes/elastiekjes uit haar haar haalt, kan ze ze ophangen (ipv op de grond of haar bureau gooien...). En dan weet ze ook waar ze ze vinden kan, 's morgens vroeg!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...